Hashemi Rafsanjani supporter handing out flyers

13 +

Hashemi Rafsanjani supporter

On Iranzamin, a road northwest of Tehran, a young supporter of Hashemi Rafsanjani hands out flyers, June 2005 in the wealthy area north of Tehran. Youth supporters of Rafsanjani dressed in western fashion tour the capital with their expensive cars as a part of Rafsanjani's electoral campaign. Rafsanjani said he was in favour of ending a quarter of a century of estrangement with the United States, but Washington needed to make the first move.

سِتادِ انتخاباتى هاشمى رفسنجانى در خيابانِ "ايران زمين" و هوادارانِ او در حالِ پخش كردنِ پلاكاردها، پوسترها و استيكرهاى چسبانِ معروف در سالِ هزار و سيصد و هشتاد و چهار خورشيدى: روزهاى عجيبى بود، جماعتِ زيادى از جوانان در تهران، و به ويژه بخش هاى شمال شهر، به كمپين تبليغاتى "هاشمى رفسنجانى" پيوسته بودند و به مبارزه در برابر كانديداى ساده زيست و مردمى ديگر "محمود احمدى نژاد" برخاسته بودند. هاشمى براى فيلمِ تبليغاتى اش به سراغِ "كمالِ تبريزى" رفته بود و احمدى نژاد از "جواد شمقدرى" براى تيزرِ تبليغاتى اش استفاده كرد. رقابتِ عجيبى شكل گرفته بود، عده اى به شورشِ جوانانِ شمالِ شهرى و دخترانِ بدحجابِ كمپينِ تبليغاتى هاشمى تاختند و از عبارتِ "منجى سازى متوهّمانه" استفاده كردند، دختران و پسرانِ شيك پوش و مُدِ روزى كه استيكرهاى معروف با نامِ هاشمى با فونتِ انگليسى را به دورِ دهانشان، دور سينه و پشتِ مانتوهايشان، چسبانده بودند. جامعه اى كه هميشه به خيالِ خودش دارد، منتقدانه عمل مى كند و كُنِشِ سياسى دارد، مردمانى كه هميشه به نيمِ ديگرِ خودشان هم معترض هستند، امّا فرسنگ ها از سياست و گفتمانِ اصيل و نجيبِ سياسى دور هستند، كه كانديداهايشان، انتخاب هايشان و عملِ حقيقى سياسى را هم همواره به ابتذال مى كشند. روزهاى داغِ انتخاباتِ سال هشتاد و چهارِ خورشيدى، روزهايى كه فضاىِ بازِ سياسى، باز هم ذاتِ شلوغ كار و سطحى نگاه سياسى ما را "لو" مى دهد، گفتمانِ قدرت پرست، پشتِ شعارهاى عدالت و مردم دارى، گفتمان فضاى باز سياسى، محكوم به غرب زدگى و استقبالِ بدنه سرمايه دارى، جهانِ خام و بى حالى كه از مشروطه، به اين سو، هنوز هيچ شامپويى را براى ريزش موهايش نپسنديده است، كه هنوز درگيرِ بازكردنِ كانال هاىِ اروتيكِ ماهواره است، كه پورنوى ايرانى را بيشتر مى پسندد و "الكسيس تگزاس" را بيشتر از "روح انگيز سامى نژاد" مى شناسد، كه هنوز هم، فكر مى كند، نوستالژى بازى، و تقديسِ اصالت، ريشه و گذشته، لايك زدن به عكس هاى هنرپيشگان فيلم فارسى است.



Boosters

Members who have given this post a Boost with their Coins

0 comments

More